Kim jest wirtualna asystentka?
W ostatnim czasie coraz bardziej popularna staje się praca zdalna. Technologia poszła na tyle do przodu, że wiele osób jest w stanie pracować w domowym zaciszu. Jednym z pożądanych zawodów zdalnych jest wirtualna asystentka. Na czym polega jej praca i czym różni się od zadań, które wykonuje asystentka, pracująca stacjonarnie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej. Najprościej rzecz ujmując, wirtualna asystentka jest osobą, która organizuje pracę firmy zdalnie. Warto zauważyć, że może być to zarówno osoba zatrudniona na etacie, jak i taka, która prowadzi własną działalność gospodarczą i świadczy usługi koordynujące pracę biura klienta. Może się wydawać, że asystentka zajmuje się najprostszymi i bardzo przyziemnymi zadaniami, w rzeczywistości to jednak organizacja różnych czynności na wielu poziomach, dlatego istnieje wielu wirtualnych asystentów wyspecjalizowanych w różnych dziedzinach.
Wirtualna asystentka - zadania
• marketing i PR firmy – w zakres obowiązków z tej dziedziny wchodzi między innymi obsługa strony internetowej oraz kanałów firmy w mediach społecznościowych. W przypadku sklepów internetowych może zajmować się ich obsługą, wystawianiem aukcji lub tworzeniem fotografii produktowych W pewnym zakresie może obsługiwać również internetowe kanały reklamowe.
• sprawy administracyjne, czyli dbanie o odpowiedni obieg korespondencji biurowej, odbieranie telefonów, odpisywanie na maile klientów oraz umawianie spotkań z kontrahentami. Do tej grupy zadań można zaliczyć również tłumaczenia prostych dokumentów oraz ich archiwizacja lub obsługa newslettera.
• zadania kreatywne – należy do nich tworzenie content designu, opracowywanie tekstów oraz grafik na stronę internetową, a także edycja materiałów audiowizualnych, np. reklam.
• research, czyli badanie konkurencji, wyszukiwanie potencjalnie korzystnych dla klienta ofert handlowych oraz eventów, które mogłyby korzystnie wpłynąć na wizerunek firmy.